... culinary hours of the day.

Idag har större delen av min dag spenderats i köket i förberedelse inför morgondagen. Då ska nämligen släkten från mammas sida komma över på en liten påskmiddag, och eftersom att jag är vegetarian behövde jag tillaga något så att jag slipper gå hungrig hela dagen. Den smörgåstårta min mamma gör innehåller tonfisk, men jag bestämde mig för att gå i samma tema och göra en vegetarisk smörgåstårta med rödpesto och fetaostcremé - receptet hittade jag här. Jag hoppas verkligen att den kommer att smaka bra, men det borde den nog göra (håller ändå tummarna!). 
 
Och när släkten kommer över brukar vi vanligtvis ha någon slags efterätt till kaffet, så jag ska för första gången någinsin försöka mig på att göra hallonsorbet (jag vet inte hur smart det är att göra något nytt när man ska bjuda hem folk, but we shall roll with it). Sockerlagen håller på och svalnar just nu, sen ska alla ingredienser blandas ihop och därefter ska den få stå i frysen över natten. 
 
Imorgon kommer jag att dekorera smörgåstårtan med basilikablad och körsbärstomater. 
Josefin
2016-03-29 @ 07:34:05
URL: http://fonstertradgarden.blogg.se

Den smörgåstårtan låter supergod!

Svar: Den var faktiskt riktigt god!
Kopiko




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0